با اجرای طرح ضربتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران و همکاری مسئولان شهرداری منطقه۱۸ پاتوق خریدوفروش غیرمجاز حیوانات خانگی در حاشیه اتوبان آزادگان برچیده شد.

شهرداری

همشهری آنلاین - مریم قاسمی : سال‌ها قبل با اجرای طرح ساماندهی بازارچه پرنده‌فروشان مولوی، اینگونه اصناف و فروشندگان به بازار پرندگان زینتی خلیج‌فارس، واقع در محدوده ناحیه۵ منطقه۱۸، نقل مکان کردند. اما این پایان ماجرا نبود، چراکه بعد از مدتی بازار دیگری در حاشیه و نزدیک به بازار اصلی خلیج فارس به وجود آمد که همان پاتوق خرید و فروش حیوانات خانگی از جمله سگ، گربه، روباه، خوکچه هندی و... است. البته شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران طی هفته گذشته با اجرای طرح ضربتی تلاش کرده تا برای همیشه بساط و پاتوق خرید و فروش غیرمجاز حیوانات خانگی برچیده شود، اما به نظر می‌رسد برای رسیدن به شرایط ثابت و ماندگار در این محدوده باید عوامل شهرداری به طور مستمر اطراف بازار پرندگان زینتی خلیج فارس را رصد و هرگونه عملی را زیر نظر داشته باشند، چراکه امکان دارد پاتوق مذکور به شکل سابق خود برگردد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران‌ درباره اجرای طرح ساماندهی محل خریدوفروش حیوانات خانگی در حاشیه بزرگراه آزادگان گفت: «مدتی است که این محل به پاتوقی برای خرید، فروش و گاهی درمان حیوانات خانگی تبدیل شده. به این دلیل و به منظور جلوگیری از فعالیت غیرقانونی این افراد در حاشیه بزرگراه آزادگان و محدوده خروجی احمدآباد مستوفی، نسبت به نصب بنرهای آموزشی توسط شرکت ساماندهی و شهرداری منطقه١٨ اقدام شد.»

«سعید بیگی» با بیان اینکه پاتوق خریدوفروش حیوانات خانگی در این محل می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از حیوان به انسان شود، تاکیدکرد: «اجرای طرح ضربتی ساماندهی و مقابله با برپایی این بازار غیرمجاز با هدف حفظ بهداشت عمومی و سلامت شهروندان و همی‌نطور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از سوی افراد سودجو صورت گرفته ‌است.»

بیگی در پایان به شهروندان علاقه‌مند به نگهداری حیوانات خانگی توصیه کرد که از تهیه و خرید اینگونه حیوانات از افراد غریبه و متفرقه به دلیل احتمال فروش حیوانات بیمار یا سرقتی پرهیز و برای این منظور از طریق مراکز مورد تایید سازمان دامپزشکی اقدام کنند.

کد خبر 687422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    جمعه ها کنار بوستان جنگلی آزادگان همز هم هستن. یکم اونطرف تر رفتند